• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.

Χιόνι! Ορισμένοι από εμάς μας αρέσει να βλέπουμε αυτήν την άσπρη ουσία που πέφτει από τον ουρανό, και γινόμαστε παιδιά με αυτό. Δεν σας το κρύβω, αυτό κάνω. Αυτές τις μέρες έχουμε χιόνια στην χώρα μας. Δεν είναι μόνο τα παιδάκια που γλιτώνουν το σχολείο αλλά και οι  μεγάλοι που βρίσκουν μια ευκαιρία να χαλαρώσουν στο σπίτι με αυτή την δικαιολογία! Ήρθε η ώρα να πάτε να παίξετε με την μηχανή σας στο χιόνι αλλά προσέξτε, το χιόνι δεν είναι μπλε όπως θα το δείτε σε πολλές από τις φωτογραφίες σας. Γιατί όμως γίνεται αυτό…

Το «μπλε χιόνι» συμβαίνει επειδή όλες οι μηχανές βλέπουν τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο. Τα ανθρώπινα μάτια και το μυαλό μας εξακολουθούν να είναι χίλιες φορές καλύτερα από τον μέσο όρο των καμερών σε λειτουργίες όπως η HDR, η αντίθεση και χρωματική διόρθωση. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις, όπως να μην έχουμε αχρωματοψία, βλέπουμε το χιόνι κάτω από συνθήκες φωτός ημέρας, ως επί το πλείστον, ως χιόνι, δηλαδή λευκή ουσία. Στον ήλιο; Λευκό. Στη σκιά; Λευκό. Ακόμη και στο σκοτάδι της νύχτας, φαίνεται συνήθως λευκό, εκτός αν επηρεαστεί από κάποια χρωματιστά φώτα της πόλης.

Η φωτογραφικές μηχανές έχουν εργοστασιακά την τάση να μετατρέπουν τους μέσους τόνους του λευκού στο κάδρο σε γκρι 18%. Αυτή είναι και η ουσιαστική αιτία του προβλήματος. Έτσι μπορούμε να υποθέσουμε ότι με μια υπερέκθεση στο χιόνι κατά 1 ή 2 στοπ θα πάρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό βέβαια δεν είναι πάντα αρκετό.

 Το «μπλε χιόνι» εμφανίζεται όταν μια φωτογραφική μηχανή αποτυγχάνει να αναγνωρίσει πως το χιόνι μοιάζει, στη σκιά. Και πάλι, διαφορετικές μηχανές θα χειριστούν τα πράγματα διαφορετικά και ίσως φωτογραφική μηχανή σας είναι σωστή, πάντα. Αλλά ίσως έχετε μπλε χιόνι.

 Χρησιμοποιήστε την ισορροπία λευκού, για σκιά. Η ρύθμιση αυτή λέει στην κάμερα ότι όλο το φως που χτυπά το κύριο θέμα έχει έρθει από έμμεσες πηγές, από τον ήλιο στο θέμα. Αυτό το φως είναι περίπου 7500K, ενώ το μεσημέρι το φως της ημέρας είναι περίπου 5000K (πάνω - κάτω). Αν μια κάμερα δέχεται μια ηλιόλουστη σκηνή και, στη συνέχεια, την τοποθετούμε σε σκιά, μπορεί να μην προσαρμοστεί γρήγορα. Αυτό συμβαίνει επίσης εάν η σκηνή είναι ένα μείγμα από σκιά και άμεσα φωτισμένα αντικείμενα. Το ίδιο που συμβαίνει στο χιόνι φυσικά μπορεί να συμβεί και σε σκηνές με σκιά. 

Ας δούμε κάποια παραδείγματα για τη σημασία της ισορροπίας λευκού στο χιόνι. Θα χρησιμοποιήσουμε ακριβώς την ίδια φωτογραφία, προσαρμόζοντας την ισορροπία λευκού στο Photoshop Lightroom. Στη συνέχεια ο κορεσμός του μπλε θα μειωθεί σε κάθε φωτογραφία, ώστε να αποδείξει την έκταση του φαινομένου. Αυτή η σκηνή περιέχει πολύ λίγο φυσικό μπλε.

 Οι συνθήκες της αρχικής λήψης είναι: ISO 100, 1/250sec, f/4, και τραβήχτηκε λίγο μετά την ανατολή του ηλίου. Αυτό είναι το πλάνο με τον έλεγχο της ισορροπίας λευκού να είναι ρυθμισμένος στο φως της ημέρας όπως έχει επιλεγεί από την μηχανή (5250K).

 

Τώρα, εγώ θα επιλέξω συννεφιά στο Lightroom (6500K). Παρακάτω είναι η ίδια εικόνα με την κορεσμό στο μπλε (Saturation) στο 0.



 
 Επόμενη είναι η ρύθμιση σκιάς (7500K).



 
 Τέλος, θα επιλέξουμε το εργαλείο επιλογής σημείου ισορροπίας λευκού και επισημάνουμε ένα σημείο στη χιονόπτωση. Αυτό επαναφέρει την ισορροπία των 9700K.



 
 Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί η μείωση του κορεσμού μπλε που είναι προφανής καθώς επιλέγουμε διαφορετικές ρυθμίσεις. Δεδομένου ότι υπάρχει λιγότερο μπλε, η εικόνα κινείται όλο και περισσότερο προς το κίτρινο. Από την ερμηνεία της σκηνής, η ρύθμιση σκιά είναι ο πλησιέστερος δρόμος προς τα πραγματικά χρώματα. Κατά την επιλογή του χιονιού ως ισορροπία λευκού, αυτό μπορεί να μετατοπίσει την κλίμακα πάρα πολύ προς τα δεξιά.

 Αν αναρωτιέστε πως η σκηνή μοιάζει με μικτό φως; Όταν χρησιμοποιήσετε την επιλογή ισορροπίας λευκού για να επιλέξετε ένα σημείο πάνω στο ηλιόλουστο χιόνι, κατά μέσο όρο η μέτρηση βγαίνει στα 5200K. Αυτή η ισορροπία λευκού κατά μέσο όρο είναι η πλησιέστερη στα πραγματικά χρώματα.

 Σε μια μικτή σκηνή, υπάρχουν λίγα που πρέπει να γίνουν για την εξάλειψη του φαινόμενου όπως να αφαιρέσουμε τον κορεσμό του μπλε στην επεξεργασία. Η σκηνή όμως συχνά θα φαίνεται ψεύτικη, ειδικά αν υπάρχουν μπλε αντικείμενα σε αυτή. Μια μικρή μείωση στον κορεσμό θα βοηθήσει.

Η διόρθωση του «μπλε χιονιού» μπορεί να γίνει εύκολα αν ορίσετε την ισορροπία λευκού στην σκιά. Έτσι ο έντονος κορεσμός του μπλε που υπάρχει στις σκιές θα εξαλειφθεί. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε τα όρια αυτής της ρύθμισης, ειδικά όταν κινείται σε άμεσο ηλιακό φως.

Τώρα θα με συγχωρήσετε, πρέπει να πάω παίξουν με το χιόνι πριν λιώσει!

 


0 σχόλια to "Γιατί το χιόνι είναι μπλέ;"

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

Like dusty film

[To]PICs