• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.

Θα μιλήσουμε για τον  χρόνο έκθεσης και το διάφραγμα στο ίδιο άρθρο αρχικά, διότι υπάρχει μια ισχυρή σχέση μεταξύ τους η οποία ορίζεται από τον νόμο της αμοιβαιότητας που είδαμε σε κάποιο άλλο άρθρο. Ας συζητήσουμε πιο απλά για το καθένα από αυτά για να σας βοηθήσουμε να τα καταλάβετε καλύτερα.

Χρόνος έκθεσης: Ο Χρόνος έκθεσης είναι η χρονική περίοδος κατά την οποία ο αισθητήρας θα εκτεθεί στο φως. Αυτό γίνεται από τη στιγμή που θα πατήστε το κουμπί για να βγάλετε τη φωτογραφία. Ένας μηχανισμός στο εσωτερικό της φωτογραφικής μηχανής θα ανοίξει για το ακριβές χρονικό διάστημα που έχει ρυθμιστεί  χειροκίνητα ή που υπολογίζεται αυτόματα από τη φωτογραφική σας μηχανή. Ο χρόνος έκθεσης σε κάθε ψηφιακή φωτογραφική μηχανή μπορεί να ποικίλει. Για παράδειγμα, στην  Canon DSLR 450D το χρονικό διάστημα της έκθεσης είναι από 1 / 4000 του δευτερολέπτου έως 30. Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να εκθέσουν τον αισθητήρα από το μικρότερο χρονικό διάστημα που είναι 1 / 4000 του δευτερολέπτου μέχρι 30 δευτερόλεπτα. Αυτό εξαρτάται από τις συνθήκες όπου γίνεται η λήψη της φωτογραφίας.

Διάφραγμα:  Αυτό είναι λίγο πιο περίπλοκο να το καταλάβετε, αλλά σ’ αυτό το άρθρο θα το εξηγήσουμε όσο πιο απλά γίνεται. Το διάφραγμα είναι ένα χαρακτηριστικό των φακών, και συνήθως παίρνει τιμές, όπως 1:3.5-5.6 (για φακούς με δυνατότητα zoom) ή 1:1.8 (σε φακούς που δεν είναι zoom). Για να καταλάβετε την αναλογία με το ανθρώπινο μάτι, το διάφραγμα είναι παρόμοιο με την κόρη του. Μας δίνει τη δυνατότητα να καθορίσουμε το ποσό του φωτός που εισέρχεται μέσα από το φακό με το κλείσιμο ή το άνοιγμα ενός μηχανισμού παρόμοιου με την κόρη του οφθαλμού. Ένας μικρότερος αριθμός (παρονομαστής του κλάσματος f/αριθμός) σημαίνει ένα ευρύτερο άνοιγμα κι έτσι τόσο περισσότερο φως θα μπει μέσα. Οι αριθμοί που αναφέρονται στους φακούς καθορίζουν το μέγιστο άνοιγμα του διαφράγματος που μπορεί να επιτευχθεί. Για παράδειγμα, μια τιμή, όπως 1:3.5-5.6 (ή f/3.5-f/5.6) σε κάποια φακούς zoom που σημαίνει ότι μπορούμε να πάρουμε ένα μέγιστο άνοιγμα διαφράγματος  1:3.5 (ή f / 3,5) στο ελάχιστο ζουμ και 1: 5,6 (ή f / 5,6), στο μέγιστο zoom.

Tip: το ανθρώπινο μάτι θα είχε διάφραγμα, περίπου f/8 αν ήταν φακός.

Μια άλλη πολύ σημαντική πτυχή του διαφράγματος είναι το βάθος πεδίου (ή DOF). Βάθος πεδίου είναι ένας όρος πολύ σημαντικός στην φωτογραφία που επηρεάζεται από το διάφραγμα, όπως εξηγήσαμε σε προηγούμενο άρθρο. Ένα μεγαλύτερο άνοιγμα (μικρότερος αριθμός f, π.χ. f / 2) έχει ένα μικρό βάθος πεδίου. Οτιδήποτε πίσω ή μπροστά από το κύριο σημείο εστίασης (το σημείο που θέλετε να είναι διαυγές) θα είναι πιο θολά. Ένα μικρότερο διάφραγμα (μεγαλύτερος αριθμός f, π.χ. f/11) έχει μεγαλύτερο βάθος πεδίου. Τα αντικείμενα σε ένα συγκεκριμένο εύρος πίσω ή μπροστά από το κύριο σημείο εστίασης θα είναι επίσης πιο ευκρινή. Εδώ είναι ένα παράδειγμα:

Η σχέση μεταξύ του χρόνου ανοίγματος και της έκθεσης είναι ότι ένα μικρότερο άνοιγμα θα οδηγήσει σε λιγότερο φως που θα εισέλθει μέσα στο φακό, έτσι χρειάζεται μεγαλύτερος χρόνος έκθεσης  και το αντίστροφο. Έτσι, μπορείτε να επιτύχετε την ίδια φωτεινότητα σε μια εικόνα χρησιμοποιώντας διαφορετικούς συνδυασμούς ανοίγματος / χρόνου έκθεσης. Ένας άλλος λόγος για να παίξετε με αυτά τα δύο είναι και πάλι το DOF (βάθος πεδίου). Για να εξοικειωθείτε με αυτούς τους συνδυασμούς, θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος και πολλές ασκήσεις, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι αξίζει τον κόπο.


0 σχόλια to "Χρόνος έκθεσης και Διάφραγμα (εισαγωγή)"

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

[To]PICs