• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.

Έκθεση  Διάφραγμα × Χρόνος Έκθεσης x Φωτεινότητα Σκηνής



Ο νόμος της αμοιβαιότητας περιγράφει πως η ένταση του φωτός και η διάρκεια συμβάλλουν στο να έχουμε μια έκθεση. Αυτός ορίζει τη σχέση μεταξύ της ταχύτητας κλείστρου και του διαφράγματος, για μια δεδομένη συνολική έκθεση. Οι αλλαγές σε οποιοδήποτε από αυτά τα στοιχεία μετριούνται σε μονάδες που είναι γνωστές ως «στοπ». Ένα στοπ είναι συνάρτηση και των δύο.

Μείωση κατά το ήμισυ της ποσότητας φωτός  μπορεί να επιτευχθεί είτε:

1. Κλείνοντας το διάφραγμα κατά ένα στοπ (από  f/8 σε f/9).

2. Αυξάνοντας την ταχύτητα του κλείστρου κατά μία στάση (από 1/100 σε 1/200).

3. Χαμηλώνοντας το φωτισμό της σκηνής κατά το ήμισυ.

Ομοίως, ο διπλασιασμός της έκθεσης  μπορεί να επιτευχθεί με το αντίθετο μιας από τις ενέργειες αυτές.

Η φωτεινότητα της σκηνής, όπως μετράται από το  φωτόμετρο, επηρεάζει επίσης την έκθεση αναλογικά. Η ποσότητα του φωτός που απαιτείται για τη σωστή έκθεση εξαρτάται από την ταχύτητα του αισθητήρα που έχετε ρυθμίσει. Παίζοντας με τις δύο αυτές τιμές, η ταχύτητα του διαφράγματος ή κλείστρου μπορεί να ρυθμιστεί σε ισάξια στοπ για να δώσει την  κατάλληλη έκθεση. Ταχύτητα 1/100 και f/9 είναι ισάξια έκθεση της 1/200 και f/8.

Το φως ελέγχεται πιο εύκολα μέσω της μεταβολής του διαφράγματος της κάμερας (μέτρο f-stop), αλλά μπορεί επίσης να ρυθμίζεται από την προσαρμογή της ταχύτητας κλείστρου, αλλά δεν την προτείνουμε σε αρχάριους χρήστες. Η χρησιμοποίηση πιο γρήγορης ή πιο αργής ταχύτητας αισθητήρα  δεν είναι συνήθως κάτι που μπορεί να γίνει γρήγορα.


Για παράδειγμα, αρχίζοντας με ένα άνοιγμα του 1 / 60 στο f/16, το βάθος πεδίου θα μπορούσε  να γίνει πιο ρηχό (σε ένα πορτραίτο) με το άνοιγμα του διαφράγματος στο f / 4, μια αύξηση στην έκθεση κατά 4 stop. Για να αντισταθμιστεί, η ταχύτητα του κλείστρου θα πρέπει να αυξηθεί κατά  4 stop, δηλαδή, να προσαρμοστεί ο χρόνος έκθεσης μέχρι 1/1000 (1/60-1/120,1/250,1/500,1/1000 ανάλογα την κάμερα).
 

Ο νόμος της αμοιβαιότητας καθορίζει τη συνολική έκθεση, αλλά η ανταπόκριση του φωτογραφικού υλικού σε μια συγκεκριμένη συνολική έκθεση δεν μπορεί να παραμείνει σταθερή σε συνθήκες πολύ αχνού φωτός, φωτογραφίζοντας έναν έναστρο ουρανό, ή σε  έντονο φως, όπως φωτογραφίζοντας τον ήλιο. Αυτό είναι γνωστό ως σφάλμα αμοιβαιότητας  των υλικών (φιλμ, χαρτιού, ή αισθητήρα).


0 σχόλια to "Νόμος της αμοιβαιότητας"

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

[To]PICs