• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.

ΥΠΕΡΕΣΤΙΑΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ



Εστιάζοντας τη φωτογραφική μηχανή σας στην υπερεστιακή απόσταση (Hyperfocal Distance) εξασφαλίζετε τη μέγιστη δυνατή ευκρίνεια από το μισό αυτής της απόστασης σε όλη τη διαδρομή έως το άπειρο. Η υπερεστιακή απόσταση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στη φωτογραφία τοπίου, και η κατανόηση της θα σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε την ευκρίνεια σε όλη την εικόνα σας, αξιοποιώντας στο έπακρο το βάθος πεδίου σας ώστε να παράγετε μια πιο λεπτομερή τελική εκτύπωση. Σ’ αυτό το άρθρο θα εξηγήσουμε τον τρόπο που η υπερεστιακή απόσταση υπολογίζεται, ξεκαθαρίζοντας μερικές παρανοήσεις, και παρέχοντας ένα γράφημα για το πώς θα την υπολογίσουμε. Δεν συνιστάται η χρήση αυτής της απόστασης "ως έχει", αλλά αντίθετα, προτείνουμε τη χρήση της ως σημείο αναφοράς.

 



Σημειώστε πως μόνο η δεξιά εικόνα έχει λέξεις που είναι (σχεδόν) ευανάγνωστες σε όλες τις αποστάσεις. Κάπου ανάμεσα στο πλησιέστερο και πιο απομακρυσμένο αντικείμενο στο βάθος, υπάρχει ένα σημείο εστίασης το οποίο μεγιστοποιεί τη μέση οξύτητα σε ολόκληρη την εικόνα, Προσέξτε γιατί αυτό είναι σπάνια στα μισά του δρόμου μεταξύ των δύο αποστάσεων. Η υπερεστιακή απόσταση έχει παρόμοια λειτουργία, εκτός του ότι τα όρια της είναι από το άπειρο, έως το ήμισυ της απόστασης εστίασης (και το θόλωμα που φαίνεται παραπάνω θα ήταν απαράδεκτο).



ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ




Πού είναι η βέλτιστη απόσταση εστίασης; Η υπερεστιακή απόσταση ορίζεται ως η απόσταση εστίασης που τοποθετεί το μέγιστο επιτρεπόμενο κύκλο σύγχυσης στο άπειρο. Αν ήθελε κανείς να εστιάσει πιο κοντά, ακόμα και στην παραμικρή διαφορά της εστίασης, σε κάποια απόσταση πέρα από το εστιακό πεδίο θα υπήρχε σίγουρα ένα αντικείμενο το οποίο δεν θα είναι πλέον στο βάθος πεδίου. Εναλλακτικά, είναι επίσης αλήθεια ότι αν κάποιος εστιάζει σε ένα πολύ μακρινό αντικείμενο στον ορίζοντα (ας πούμε στο άπειρο), τότε η πλησιέστερη απόσταση που εξακολουθεί να είναι στο βάθος πεδίου θα είναι η υπερεστιακή απόσταση. Για να την υπολογίσετε με ακρίβεια, χρησιμοποιήστε το πρόγραμμα στο κάτω μέρος της σελίδας.



ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙΣ



Το πρόβλημα με την υπερεστιακή απόσταση είναι ότι τα αντικείμενα στο μακρινό παρασκήνιο (που αντιμετωπίζονται ως  άπειρο) είναι στο απώτατο άκρο του βάθους πεδίου. Ελάχιστα από αυτά τα αντικείμενα ως εκ τούτου πληρούν αυτό που ορίζεται ως «αποδεκτά ευκρινές». Αυτό θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την λεπτομέρεια, δεδομένου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να δουν τα χαρακτηριστικά στο 1 / 3 του μεγέθους τους με βάση την κατασκευή των σύγχρονων φακών. Η ευκρίνεια στο άπειρο είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις εικόνες τοπίου που υπάρχει ιδιαίτερα βαρύ παρασκήνιο.



Η ευκρίνεια μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την προσθήκη έμφασης, αλλά τυφλή χρήση της υπερεστιακής απόστασης μπορεί να επιφέρει προβλήματα σε κάποιες περιοχές μιας φωτογραφίας που μπορεί να απαιτούν περισσότερη ευκρίνεια από άλλες. Ένα τελείως λεπτομερές πρώτο πλάνο απαιτεί ένα ευκρινές φόντο και όχι ένα θολό.


Εναλλακτικά, ένα φυσικό απαλό πρώτο πλάνο μπορεί να θυσιάσει κάποια λεπτομέρεια στο φόντο και να  είναι ομορφότερο να παρουσιαστεί πιο απαλό. Τέλος, μερικές εικόνες λειτουργούν καλύτερα με ένα πολύ μικρό βάθος πεδίου (όπως πορτρέτα), καθώς αυτό μπορεί να χωρίσει τα αντικείμενα στο πρώτο πλάνο από αυτά στο φόντο.



Κατά τη λήψη μιας φωτογραφίας με το χέρι, πρέπει συχνά να επιλέξουν πού θα δώσουμε μεγαλύτερη ευκρίνεια (λόγω διαφράγματος και περιορισμών ταχύτητας). Αυτές οι καταστάσεις απαιτούν γρήγορη απόφαση, καθώς και η υπερεστιακή  απόσταση δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή.



ΚΑΝΟΝΑΣ ΓΙΑ ΕΓΓΥΣ ΕΙΚΟΝΕΣ



Τι γίνεται αν η σκηνή δεν εκτείνεται σε όλη τη διαδρομή προς τον ορίζοντα, ή πρέπει να αποκλειστεί το εγγύς προσκήνιο; Αν και η υπερεστιακή απόσταση δεν ισχύει πλέον, εξακολουθεί να υπάρχει μια βέλτιστη απόσταση εστίασης μεταξύ του προσκήνιου και του παρασκήνιου.





Πολλοί χρησιμοποιούν ένα κανόνα που ορίζει ότι θα πρέπει να εστιάσετε περίπου στο 1 / 3 της απόστασης που καλύπτει η σκηνή σας, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη ευκρίνεια σε ολόκληρη. Σας ενθαρρύνω να αγνοήσετε αυτή τη συμβουλή, γιατί η απόσταση αυτή είναι σπάνια η βέλτιστη. Η κατάσταση διαφέρει ουσιαστικά, ανάλογα με το θέμα την απόσταση, το διάφραγμα και το εστιακό μήκος. Το κλάσμα για τον υπολογισμό του βάθος πεδίου είναι στο 1 / 2  του πεδίου εστίασης για την εστίαση στην πλησιέστερη απόσταση, και μειώνεται σε όλη τη διαδρομή για να μηδενιστεί όταν η απόσταση εστίασης φτάνει στην υπερεστιακή απόσταση. Ο " κανόνας του 1 / 3 " είναι σωστός  σε μια μόνο απόσταση μεταξύ αυτών των δύο, αλλά πουθενά αλλού. Για τον υπολογισμό της θέσης της βέλτιστης εστίασης ακριβώς, παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πρόγραμμα παρακάτω. Βεβαιωθείτε ότι τόσο η πλησιέστερη όσο και η πιο απομακρυσμένη απόσταση με αποδεκτή ευκρίνεια είναι στη σκηνή σας.



ΠΡΑΚΤΙΚΑ



Η υπερεστιακή  απόσταση είναι καλύτερο να εφαρμόζεται όταν το θέμα εκτείνεται πολύ σε απόσταση, και εάν μια συγκεκριμένη περιοχή δεν απαιτεί περισσότερη ευκρίνεια από μια άλλη. Προτείνω επίσης, να έχετε μεγαλύτερες απαιτήσεις για το «αποδεκτά ευκρινές» ή να εστιάζετε λίγο περισσότερο έτσι ώστε να δώσετε περισσότερη ευκρίνεια στο παρασκήνιο. Εστιάστε χειροκίνητα με βάση τους δείκτες αποστάσεων στο φακό σας, ή με την προβολή της απόστασης στην LCD της compact ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής σας (αν υπάρχει).



Μπορείτε να υπολογίσετε "το αποδεκτά ευκρινές», έτσι ώστε το θόλωμα να μην γίνεται αντιληπτό ακόμα και από κάποιον με 20/20 όραση, δεδομένου του αναμενόμενου μεγέθους εκτύπωσης και απόστασης. Αυτό θα απαιτήσει τη χρήση ενός πολύ μεγαλύτερου αριθμού διαφράγματος ή/και την εστίαση πιο μακριά, για να κρατήσει το βάθος πεδίου στο άπειρο. 



Χρησιμοποιώντας πολύ μεγάλο αριθμό ενός ανοίγματος μπορεί να είναι αντιπαραγωγικό δεδομένου ότι αυτό αρχίζει να θολώνει την εικόνα σας λόγω ενός φαινόμενου που ονομάζεται «διάθλαση». Αυτό το θόλωμα είναι ανεξάρτητο από τη θέση ενός αντικειμένου σε σχέση με το βάθος πεδίου, έτσι η μέγιστη ευκρίνεια στον εστιακό χώρο μπορεί να μειωθεί σημαντικά. Για 35 mm και άλλες παρόμοιες φωτογραφικές μηχανές SLR, αυτό θα είναι σημαντικό πέρα από τον αριθμό f/16. Για compact ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε καθώς το φαινόμενο εμφανίζετε σε ένα f/8.0 ή και λιγότερο.


 


0 σχόλια to "Η υπερεστιακή απόσταση"

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

Like dusty film

[To]PICs