• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.

Τα πολωτικά φίλτρα μπορούν να αυξήσουν τον κορεσμό και να μειώσουν τις αντανακλάσεις. Μάλιστα είναι ένα από τα λίγα φίλτρα φακών που δεν μπορούν να αναπαραχθούν με τη χρήση ψηφιακής επεξεργασίας. Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο που θα πρέπει να είναι στη θήκη της φωτογραφικής μηχανής κάθε φωτογράφου. Ωστόσο, η ανάπτυξη μιας διαίσθησης για το πώς ένα πολωτικό μπορούσε να έχει επιπτώσεις σε μια φωτογραφία συχνά απαιτεί εκτεταμένη πρακτική. Εδώ θα δούμε πως και γιατί τα φίλτρα πόλωσης μπορεί να βοηθήσουν διαφορετικά είδη σκηνών. 


Τα φίλτρα πόλωσης τοποθετούνται μπροστά από το φακό της φωτογραφικής μηχανής σας, φιλτράροντας το φως του ήλιου που αντανακλάται άμεσα προς την κάμερα σε συγκεκριμένες γωνίες. Αυτό είναι καλό γιατί αυτό το φως είναι συχνά πιο διάχυτο και πολύχρωμο, αλλά η χρήση του απαιτεί επίσης έναν μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης (αφού κάποιες ποσότητες φωτός έχουν απορριφθεί). Η γωνία που φιλτράρεται ελέγχεται περιστρέφοντας τον ίδιο τον πολωτή, και η δύναμη της επίδρασης μπορεί να ελεγχθεί με την αλλαγή της γωνίας λήψης της κάμερας σε σχέση με τον ήλιο. 

ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΩΤΙΚΩΝ ΦΙΛΤΡΩΝ, ΓΩΝΙΑ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ

Ένα πολωτικό φίλτρο είναι σε θέση να πετύχει το μέγιστο αποτέλεσμα του όταν το βλέμμα από τα μάτια του φωτογράφου (με κόκκινο χρώμα παρακάτω) είναι κάθετο προς την κατεύθυνση του ήλιου:


Ένας καλός τρόπος για να το απεικονίσετε είναι να βάλετε στόχο με το δείκτη του δακτύλου σας τον ήλιο, κρατώντας τον αντίχειρά σας σε ορθή γωνία. Εκεί που δείχνει ο αντίχειράς σας, είναι το επίπεδο  όπου το πολωτικό είναι σε θέση να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα πόλωσης.

Ωστόσο, μόνο και μόνο επειδή το φίλτρο είναι σε θέση μέγιστης ισχύος, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η εικόνα σας θα είναι και η καλύτερη δυνατή. Περιστρέφοντας το φίλτρο σας θα ενεργοποιήσετε τη γωνία (σε σχέση με τον ήλιο) που θα εμφανίζεται πιο πολωμένη. Ο καλύτερος τρόπος για να πάρετε μια ιδέα για αυτό είναι να περιστρέψετε το φίλτρο κοιτώντας, παράλληλα, μέσα από σκόπευτρο της φωτογραφικής μηχανής.

Γωνία Περιστροφής Φίλτρου. Σε μια ακραία περίπτωση, μπορείτε να περιστρέψετε το φίλτρο σας, έτσι ώστε η κατεύθυνση της μέγιστης πόλωσης να είναι κάθετη προς την κατεύθυνση του ήλιου (όπως φαίνεται στα πιο πάνω παραδείγματα). Στην περίπτωση αυτή, το πολωτικό αποτέλεσμα θα είναι όσο το δυνατόν εντονότερο γίνεται. Εάν στη συνέχεια, περιστρέψτε το φίλτρο λίγο (ας πούμε 10-20 °), μπορείτε να μετατοπίσετε τη γωνία του μέγιστου αποτελέσματος ελαφρώς προς ή μακριά από τον ήλιο, αλλά στην περίπτωση αυτή το πολωτικό αποτέλεσμα δεν θα είναι τόσο έντονο όσο πριν. Δεδομένου ότι η γωνία αυτή σταδιακά κατευθύνεται προς ή μακριά από τον ήλιο, το πολωτικό αποτέλεσμα θα γίνεται ολοένα και λιγότερο έντονο. Τέλος, όταν το φίλτρο έχει περιστραφεί κατά 90 ° (στο άλλο άκρο), τότε το πολωτικό αποτέλεσμα δεν θα είναι ορατό. Οποιαδήποτε αλλαγή πέρα από αυτή αυξάνει την ισχύ εκ νέου και επαναλαμβάνει τον κύκλο. 
 
Δεδομένου ότι η επίδραση ενός πολωτικού ποικίλλει ανάλογα με τη γωνία, τα αποτελέσματα μπορούν να είναι άλλα όταν χρησιμοποιούμε έναν ευρυγώνιο φακό. Ορισμένα τμήματα της σκηνής μπορεί να είναι σε μια κατεύθυνση η οποία είναι με κλίση προς τον ήλιο, ενώ άλλα μπορεί να είναι σε ορθή γωνία προς τον ήλιο. Στην περίπτωση αυτή, η μία πλευρά της φωτογραφίας θα δεχθεί ισχυρή επίδραση από τον πολωτή, ενώ η άλλη πλευρά όχι. 

Στο παράδειγμα αριστερά, ο ήλιος ήταν κοντά στον ορίζοντα, οπότε ο ουρανός αριστερά ήταν περισσότερο επηρεασμένος από το πολωτικό (με αποτέλεσμα να εμφανίζεται πιο σκούρος), ενώ οι δεξιά περιοχές (κοντά στον ορίζοντα) ήταν έχουν μικρότερη επίδραση. Εάν είχε χρησιμοποιηθεί ένας τηλεφακός για την φωτογραφία, τότε ο ουρανός θα φαινόταν περισσότερο μπλε.  

Αν και οι ευρυγώνιοι φακοί δεν είναι ιδανικοί, η περιστροφή του πολωτικού φίλτρου μπορεί μερικές φορές να κάνει το αποτέλεσμα να φαίνεται πιο ρεαλιστικό. Μια προσέγγιση είναι να διασφαλιστεί η πιο έντονη πόλωση στο ένα άκρο της εικόνας. Με αυτό τον τρόπο η μεταβολή της πόλωσης θα μοιάζει περισσότερο με μια φυσική κλίση κατά μήκος του ουρανού.

ΚΟΡΕΣΜΟΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

Ένα από τα πρώτα χαρακτηριστικά που είναι πιθανό να παρατηρήσετε στην πόλωση είναι πώς θα αυξηθεί ο κορεσμός των χρωμάτων:

Χωρίς φίλτρο
Με φίλτρο

Όταν μειώνονται οι άμεσες αντανακλάσεις, το μεγαλύτερο μέρος του φωτός στο θέμα είναι  διάχυτο - με αποτέλεσμα την πιο πολύχρωμη αναπαράσταση. Φυλλώματα θα αποδίδονται με φωτεινότερο πράσινο, ο ουρανός θα έχει μια βαθύτερη μπλε απόχρωση και θα εμφανιστεί περισσότερο έντονος.

Ωστόσο, ο κορεσμός δεν αυξάνεται πάντα ομοιόμορφα. Εξαρτάται από το αν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο είναι στη βέλτιστη γωνία προς τον ήλιο, και κατά πόσον αυτό το αντικείμενο είναι υψηλής αντανάκλασης. Σε γενικές γραμμές, σε περισσότερο ανακλαστικά αντικείμενα θα δείτε μια μεγαλύτερη αύξηση στον κορεσμό όταν χρησιμοποιείτε ένα πολωτικό. Τις ηλιόλουστες ημέρες είναι επίσης πολύ πιο έντονα τα αποτελέσματα της πόλωσης από τις συννεφιασμένες ή βροχερές μέρες.

Προσέξτε μην το παρακάνετε με τα πολωτικά. Ασυνήθιστα σκοτεινός μεσημεριανός ουρανός ή υπερβολικά ζωντανά φυλλώματα μπορούν εύκολα να κάνουν τις φωτογραφίες να μην φαίνονται ρεαλιστικές. 

ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

Ένα φίλτρο πόλωσης μπορεί να είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο για την άρση αντανακλάσεων και την απομόνωση των αντικειμένων τα οποία είναι υγρά, κάτω από το νερό  ή πίσω από ένα παράθυρο.
  

Στο παραπάνω παράδειγμα, σημειώστε πως ο πολωτής ήταν σε θέση να αφαιρέσει τις αντανακλάσεις τελείως. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, αλλά ευτυχώς τα φίλτρα πόλωσης είναι συνήθως σε θέση να κάνουν τις αντανακλάσεις ανεπαίσθητες αν δεν είναι αρκετά έντονες. Δυστυχώς, η μόνη εξαίρεση είναι με μεταλλικές επιφάνειες, - η οποίες συχνά συμβαίνει να είναι φωτεινές.
  
Με ένα πολωτικό επίσης μπορείτε να αφαιρέσετε τις ανεπιθύμητες ανακλάσεις όταν λαμβάνετε μια φωτογραφία από ένα παράθυρο ή άλλο διαφανές εμπόδιο. Αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο όταν φωτογραφίζετε αντικείμενα μέσα σε βιτρίνες, ένα κινούμενο τρένο ή μέσα σε ένα γυάλινο κουτί, για παράδειγμα.



Ωστόσο, τα φίλτρα πόλωσης μπορεί επίσης να δημιουργήσουν μερικές φορές ένα φαινόμενο ουράνιου τόξου ή παραμορφώσεις στα παράθυρα τα οποία δεν είναι ίσια, έχουν βαφτεί ή έχουν κάποιο επιχρίσμα. Ένα καλό παράδειγμα αυτού είναι κάτι που ονομάζεται "birefringement," το οποία εμφανίζεται κατά τη λήψη με πολωτικό, μέσω ενός παραθύρου αεροπλάνου:
 
ΑΝΤΙΘΕΣΗ  ΚΑΙ ΑΝΤΗΛΙΑ

Όταν μειωθούν οι άμεσες αντανακλάσεις, αυτό έχει συχνά ως συνέπεια, να περιορίζεται η  καθαρότητα της εικόνας. Αυτό μπορεί να καταστήσει ευκολότερο να συλλάβετε σκηνές με ένα ευρύ δυναμικό εύρος, όπως η προσπάθεια να εξισορροπήσετε ένα φωτεινό ουρανό με την σχετικά μη ανακλαστική γη (μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιηθεί ένα φίλτρο ουδέτερης πυκνότητας).

Ωστόσο, το λιγότερο έντονο φως και η αντίθεση είναι μερικές φορές ανεπιθύμητα. Στο παρακάτω παράδειγμα, η καλλιτεχνική πρόθεση ήταν να δοθεί έμφαση στον καμπυλωτό δρόμο με την πλήρη αντίθεση με τον περιβάλλοντα χώρο. Χρησιμοποιώντας ένα πολωτικό ο φωτογράφος παρέκκλινε από το στόχο του.

Χωρίς το φίλτρο
Με το φίλτρο

Από την άλλη πλευρά, στις περισσότερες περιπτώσεις, μια μείωση στην αντηλιά είναι επιθυμητή και γενικά δημιουργεί μια πιο ευχάριστη φωτογραφία. Για παράδειγμα, στο παραπάνω παράδειγμα το φως δεν φαίνεται ως σκληρή αντανάκλαση στα βράχια.

Σε άλλες περιπτώσεις πολωτικά φίλτρα μπορούν να αυξήσουν, την αντίθεση. Στο επόμενο παράδειγμα, το πολωτικό αυξάνει την αντίθεση με φιλτράρισμα του φωτός που αντανακλάται από την ομίχλη. Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται πιο έντονο στους λόφους και τα φουσκωμένα σύννεφα.

Χωρίς φίλτρο

Με φίλτρο

Σε γενικές γραμμές, χρησιμοποιώντας ένα πολωτικό στα σύννεφα και τον ουρανό σχεδόν πάντα θα αυξήσει την αντίθεση, αλλά αν το θέμα είναι από μόνο του πολύ ανακλαστικό τότε ένα πολωτικό είναι πιθανό να επιφέρει μείωση στην αντίθεση.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Ενώ τα φίλτρα πόλωσης είναι σαφώς πολύ χρήσιμα, τα μειονεκτήματά τους είναι τα εξής:

1. Μπορούν να απαιτούν έκθεση 2-3 στάσεις (4-8 φορές), περισσότερο φως από το κανονικό. 
2. Πρόκειται για ένα από τα πιο ακριβά είδη φίλτρων. 
3. Απαιτούν η φωτογραφική μηχανή να τοποθετηθεί σε μια σωστή γωνία προς τον ήλιο για το μέγιστο αποτέλεσμα. 
4. Μπορούν να πάρει περισσότερο χρόνο για να συνθέσετε δεδομένου ότι θα πρέπει να τα περιστρέψετε. 
5. Μπορούν να είναι δύσκολο να απεικονίσουν το τελικό αποτέλεσμα όταν χρησιμοποιείται το σκόπευτρο της φωτογραφικής μηχανής. 
6. Μπορούν να μειώσουν δυνητικά την ποιότητα της εικόνας αν το φίλτρο δεν τηρείται απόλυτα καθαρό. 
7. Δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν σε πανοραμικές φωτογραφίες ή γενικά πλάνα με ευρεία γωνία. 
 

Το παραπάνω πανόραμα θα φαινόταν ασταθές με το πολωτικό, και το ουράνιο τόξο θα μπορούσε να έχει ακόμα εξαφανιστεί σε μερικά σημεία.

Επιπλέον, μερικές φορές οι αντανακλάσεις είναι απαραίτητες σε μια φωτογραφία. Δύο βασικά παραδείγματα είναι όταν περιλαμβάνονται ηλιοβασιλέματα και ουράνια τόξα. Τα πολωτικά φίλτρα βέβαια μπορούν να ενισχύσουν ορισμένες φορές το χρώμα και την αντίθεση του ουράνιου τόξου συσκοτίζοντας τα σύννεφα στο παρασκήνιο, αλλά μόνο αν το φίλτρο έχει περιστραφεί σωστά. Εξάλλου, για να συμπεριληφθούν και τα δύο άκρα του ουράνιου τόξου συνήθως απαιτεί έναν ευρυγώνιο φακό, στην περίπτωση αυτή η σκηνή μπορεί να εμφανιστεί παραμορφωμένη. Χρησιμοποιήστε ένα πολωτικό και το πολύχρωμο, ανακλώμενο φως μπορεί να εξαφανιστεί εάν το πολωτικό περιστραφεί για να επιτύχει το μέγιστο αποτέλεσμα. 

ΑΛΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ & ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Αντικαθιστά το φίλτρο ουδέτερης πυκνότητας. Ένα φίλτρο πόλωσης μπορεί μερικές φορές να χρησιμοποιηθεί όταν η μεγάλη έκθεση είναι απαραίτητη. Αυτό μπορεί να επιτρέψει χρόνο έκθεσης ο οποίος είναι 2-3 στάσεις (4-8 φορές) περισσότερος, ο οποίος είναι συχνά επαρκής για λήψεις κινούμενου νερού. 

Προεπισκόπηση χρησιμοποιώντας πολωμένα γυαλιά ηλίου. Φορώντας untinted πολωμένα γυαλιά ηλίου μπορεί να είναι ένας χρήσιμος τρόπος για να προ-απεικονίσετε πώς σκηνή σας θα καταγραφεί σε μια φωτογραφία. Φυσικά βγάλτε τα πριν δείτε από το σκόπευτρο της φωτογραφικής μηχανής, δεδομένου ότι το συνδυασμένο αποτέλεσμα μπορεί να σας αποτρέψει από το να να δείτε σωστά την εικόνα. 

Λεπτά φίλτρα στους ευρυγώνιους. Ένα πολωτικό μπορεί να δημιουργήσει μερικές φορές σκοτείνιασμα στις γωνίες της εικόνας ("vignetting"), όταν χρησιμοποιείται σε έναν ευρυγώνιο φακό. Για να αποφευχθεί αυτό, θα πρέπει πιθανότατα να επιλέξετε τα πιο ακριβά, "λεπτά" φίλτρα. 

Κυκλική εναντίον Γραμμικής πόλωσης. Τα φίλτρα κυκλικής πόλωσης είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε τα συστήματα μέτρησης και αυτόματης εστίασης της μηχανής να μπορούν να λειτουργούν. Τα φίλτρα γραμμικής πόλωσης είναι πολύ λιγότερο ακριβά, αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν με τις περισσότερες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές SLR (δεδομένου ότι χρησιμοποιούν μέσω του φακού (TTL) μέτρηση και αυτόματη εστίαση).


0 σχόλια to "Χρήση πολωτικών φίλτρων"

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

Like dusty film

[To]PICs