• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.

Μια μονοπτική κάμερα καθρέπτη (DSLR) είναι μια μηχανή που χρησιμοποιεί ένα μηχανικό σύστημα καθρέφτη και ένα πεντάπρισμα για να κατευθύνει το φως στο πίσω μέρος της μηχανής όπου βρίσκεται ο αισθητήρας.

Για λόγους προεπισκόπησης ο καθρέφτης ανακλά το φως που έρχεται από το φακό προς τα επάνω με μια γωνία 90 μοιρών. Μετά ανακλάται τρεις φορές από το πεντάπρισμα της κορυφής το οποίο διορθώνει την εικόνα για να πάει στο μάτι του φωτογράφου. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης ο καθρέφτης κλειδώνει προς τα πάνω, και ο φωτοφράκτης ανοίγει για να επιτρέψουν στην κατάλληλη ποσότητα φωτός να αγγίξει τον αισθητήρα.  Ο φωτοφράκτης στο τέλος καλύπτει τον αισθητήρα  για να τερματίσει την έκθεση και ο καθρέπτης κατεβαίνει καθώς ο φωτοφράκτης επανέρχεται. Ο χρόνος που ο καθρέπτης είναι πάνω λέγεται και «μπλακουτ σκοπεύτρου». Ένας γρήγορος καθρέπτης και φωτοφράκτης είναι ότι καλύτερο για φωτογραφίες  χωρίς καθυστέρηση.

Αυτό γίνεται αυτόματα ακόμα και σε λίγα millisecond, ενώ υπάρχουν κάμερες που μπορούν να το κάνουν από 3 εως 10 φορές στο δευτερόλεπτο.
Οι DSLR προτιμούνται από τους επαγγελματίες λόγω  της ακριβούς προεπισκόπησης του κάδρου τη στιγμή της έκθεσης και επειδή υπάρχει τεράστια δυνατότητα εναλλαγής φακών. Πολλές από αυτές επίσης έχουν και προεπισκόπηση του βάθους πεδίου.

Θετικό για την επιλογή μιας DSLR είναι και το μεγάλο μέγεθος του αισθητήρα σε σχέση με μια compact μηχανή. Μεγάλη είναι και η ομοιότητα του με αυτόν μιας αναλογικής. Αυτό τον κάνει να έχει παρόμοιο βάθος πεδίου και γωνία λήψης με τα format του φιλμ.
Ο όρος DSLR  αναφέρεται σε μηχανές format 35mm, αλλά και μερικές μηχανές μεσαίου format είναι τεχνικά DSLR.

Διαφορά DSLR και point-and-shoot.

Η βασική διαφορά ανάμεσα σε αυτές τις δύο είναι στο σχεδιασμό του ανακλαστήρα, έτσι μια point-and-shoot εκθέτει μόνιμα τον αισθητήρα στο φως με αποτέλεσμα η οθόνη να μπορεί να αντικαταστήσει το σκόπετρο.

Σχεδιασμός DSLR

Μια SLR κάμερα χρησιμοποιεί τον καθρέπτη για να δείξει στον φωτογράφο το είδωλο. Στην εικόνα βλέπουμε πως ο καθρέπτης (2) ο οποίος βρίσκεται αυστηρά σε μια γωνία 45 μοιρών, ανακλά το φως αφού περάσει από ένα συγκεντρωτικό φακό(6)  πάνω στο πεντάπρισμα(7) το οποίο μεταφέρει καθαρή την εικόνα στον παρατηρητή(8) . Ο φακός εστιάζει συνήθως πατώντας το κουμπί λήψης μέχρι τη μέση, ο καθρέπτης κλειδώνει πάνω, ανοίγει ο φωτοφράκτης(3) και η εικόνα καταγράφεται στον αισθητήρα(4). Τέλος ο φωτοφράκτης κλείνει και ο καθρέπτης επανέρχεται.
Αυτή είναι μια υπεραπλουστευμένη παρουσίαση του διαφράγματος. Παραλείφθηκαν οι αισθητήρες που βοηθάν στην αυτόματη εστίαση. Βρίσκονται στο κάτω μέρος του κουτιού του καθρέφτη και συνήθως ο κυρίως καθρέφτης είναι ημιδιαφανής στο κέντρο για να αφήνει το φως σε ένα δευτερεύοντα που το ανακλά στους αισθητήρες προς τα κάτω.


Η μέθοδος autofocus των DSLR  είναι τύπου αναγνώρισης φάσεων. Είναι πολύ γρήγορη και μειώνει την αναμονή για το focus αλλά απαιτεί ειδικούς φακούς. Στις απλές ψηφιακές αυτό γίνεται με βάση την αναγνώριση του contrast, μέθοδος πολύ πιο αργή σε αρκετές περιπτώσεις.
Ανάλογα με την θέση του καθρέπτη το φως μπορεί να αγγίξει τον καθρέπτη ή τον αισθητήρα. Αυτό εμποδίζει το live preview αν και πολλές σύγχρονες DSLR το προσφέρουν.
Πλεονέκτημα του οπτικού σκοπεύτρου είναι ότι εξομαλύνει την παραμόρφωση σε σχέση με τους EVFs(Electronic View Finders), και ανά πάσα στιγμή σου δείχνει το ακριβές κάδρο που θα τραβήξεις. Δεν έχει δηλαδή την αναμονή απόκρισης της οθόνης μιας compact μηχανής.  Σημαντικό σε φωτογραφίες που η ταχύτητα του φωτογράφου είναι το ζητούμενο. Η ανάλυση της εικόνας είναι πολύ καλύτερη από μια οθόνη, γεγονός πολύ σημαντικό ειδικά στην μάκρο και μίκροφωτογραφία.
Μειονεκτήματα είναι ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η οθόνη για να δεις και να προσαρμόσεις τις εικόνες πριν τις τραβήξεις. Τέλος οι EVFs μπορούν να προσφέρουν καλύτερο preview σε σκοτεινές συνθήκες αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να δεις την οθόνη σε μεγάλη ηλιοφάνεια.


0 σχόλια to "H DSLR κάμερα."

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

[To]PICs