• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.

Το πρώτο πράγμα με το οποίο ασχολείται κάποιος όταν παίρνει μια φωτογραφική μηχανή και ξεκινάει με τη φωτογραφία είναι τα τοπία. Υπάρχει κάτι που μας προκαλεί στην φύση ώστε να πάρουμε λήψεις από μερικές από τις εκπληκτικές ομορφιές που βλέπουμε. Ίσως προσωπικά μου αρέσει η ησυχία και η ηρεμία της αναμονής για την τέλεια στιγμή για το πλάνο. Οριοθετήστε μια περιοχή για την καλύτερη οπτική γωνία και στη συνέχεια, παρατηρήστε τον τρόπο που το φως αλλάζει μια σκηνή κατά τη διάρκεια μερικών ωρών.

Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζονται κάποια πράγματα που θα σας βοηθήσουν με την φωτογραφία τοπίων

 1. Μεγιστοποιήστε το βάθος πεδίου


 
Ενώ μπορεί να υπάρχουν φορές που θέλετε να πάρετε μια λίγο πιο δημιουργική λήψη και να πειραματιστείτε με τα στενά βάθη πεδίων σε τοπία - η σωστή προσέγγιση είναι να διασφαλιστεί ότι ένα μεγάλο μέρος της σκηνής σας είναι εστιασμένο στο μέτρο του δυνατού. Ο απλούστερος τρόπος να γίνει αυτό είναι να επιλέξετε ένα μικρό διάφραμα (ένας μεγάλος f-αριθμός).

Να έχετε κατά νου ότι τα μικρότερα ανοίγματα σημαίνουν λιγότερο φως στον αισθητήρα στον ίδιο χρόνο. Έτσι σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί να διορθώσετε είτε αυξάνοντας το ISO σας ή μεγαλώνοντας την ταχύτητα κλείστρου σας (ή και τα δύο).

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν φορές που μπορείτε να πάρετε μερικά όμορφα πλάνα με πολύ ρηχά βάθη πεδίου, σε ένα τοπίο.


2. Χρησιμοποιήστε ένα τρίποδο

Ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης ταχύτητας κλείστρου που ίσως χρειαστεί να επιλέξετε για να αντισταθμίσει ένα μικρό άνοιγμα, θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο εξασφάλισης ότι η φωτογραφική μηχανή σας είναι εντελώς ακίνητη κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Στην πραγματικότητα, ακόμα και αν είστε σε θέση να φωτογραφήσετε με μια γρήγορη ταχύτητα κλείστρου η πρακτική της χρήσης ενός τρίποδου μπορεί να είναι επωφελής για σας. Επίσης, προμηθευτείτε ένα καλώδιο ή ασύρματο μηχανισμό απελευθέρωσης κλείστρου για επιπλέον ακινησία της κάμερας.

 3. Αναζητήστε ένα σημείο εστίασης

 
Όλα τα πλάνα χρειάζονται κάποιο είδος σημείου εστίασης και τα τοπία, δεν είναι διαφορετικά. Σε φωτογραφίες τοπίων συνήθως βλέπουμε μπροστά μας ένα χαώδες άνοιγμα, μια εικόνα που την βλέπουμε δεξιά αριστερά και δεν μπορούμε να σταθούμε κάπου. Βρίσκοντας ένα σημείο εστίασης οδηγούμε το θεατή εκεί που θέλουμε.

Τα σημεία εστίασης μπορεί να έχουν πολλές μορφές σε τοπία και μπορεί να είναι από ένα κτίριο, ένα εντυπωσιακό δέντρο, ένας σχηματισμός λίθων ή πετρωμάτων, ή μια σιλουέτα, κλπ.

Σκεφτείτε όχι μόνο που θα είναι αυτό το σημείο, αλλά και που να τοποθετηθεί. Ο κανόνας των τρίτων θα μπορούσε να είναι χρήσιμος εδώ.




4. Παίξτε σε πρώτο πλάνο

 
Ένα στοιχείο που μπορεί να κάνει ενδιαφέρουσες τις φωτογραφίες τοπίων σας είναι να ασχοληθείτε προσεκτικά με το τι φαίνεται σε πρώτο πλάνο στις φωτογραφίες σας και να θέσετε τα σημεία ενδιαφέροντος σε αυτό. Όταν το κάνετε αυτό θα δοθεί σε εκείνους ένας δρόμος για να ακολουθήσουν καθώς βλέπουν την εικόνα καθώς επίσης θα δημιουργήσετε μια αίσθηση βάθους στο πλάνο σας.

 5. Δώστε βάση στον ουρανό
 
Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ο ουρανός στο τοπίο σας.

Τα περισσότερα τοπία θα έχουν είτε ένα κυρίαρχο πρώτο πλάνο ή ουρανό - αν δεν έχετε το ένα ή το άλλο η λήψη σας μπορεί να καταλήξει να είναι αρκετά βαρετή.

Εάν έχετε ένα μειλίχιο, βαρετό ουρανό - μην αφήσετε να κυριαρχήσει και τοποθετήστε τον ορίζοντα στο άνω τρίτο της λήψης σας (ωστόσο βεβαιωθείτε ότι το  πλάνο σας είναι ενδιαφέρον). Ωστόσο, αν ο ουρανός είναι γεμάτος με δράμα και ενδιαφέροντες σχηματισμούς σύννεφων και χρωμάτων – αφήστε τον να λάμψει με την τοποθέτηση του ορίζοντα χαμηλότερα.

Σκεφτείτε την ενίσχυση του ουρανού ξανά, είτε στην μετά-επεξεργασία ή με τη χρήση φίλτρων (για παράδειγμα, ένα φίλτρο πόλωσης μπορεί να προσθέσει χρώμα και αντίθεση).

 6. Γραμμές

 
Ένα από τα ερωτήματα καθώς παίρνετε τοπία είναι «εγώ που οδηγώ το μάτι του εν λόγω θεατή που βλέπει αυτό το πλάνο;» Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να γίνει αυτό, αλλά ένας από τους καλύτερους τρόπους σε ένα πλάνο είναι να παρέχει στους θεατές τις γραμμές που τους οδηγούν κάπου σε μια εικόνα.

Οι γραμμές δίνουν βάθος στην εικόνα, κλίμακα και μπορεί να είναι ένα σημείο ενδιαφέροντος ακόμα και οι ίδιες αν έχουν ενδιαφέρουσα υφή.

 7. Συλλάβετε την κίνηση

 
Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τοπία, σκέφτονται ήρεμα, γαλήνια και παθητικά περιβάλλοντα – ωστόσο, τα τοπία είναι σπάνια εντελώς ακίνητα και αν μεταδώσετε αυτή την κίνηση σε μια εικόνα, θα προσθέσετε δραματικότητα, και θα δημιουργήσετε ένα σημείο ενδιαφέροντος.

Παραδείγματα - άνεμος στα δέντρα, τα κύματα σε μια παραλία, το νερό που ρέει πάνω από ένα καταρράκτη, πουλιά που πετούν από πάνω σας, τα κινούμενα σύννεφα.

Να αιχμαλωτίσετε την κίνηση σημαίνει γενικά ότι θα πρέπει να προτιμήσετε μια μεγαλύτερη ταχύτητα κλείστρου (μερικές φορές αρκετά δευτερόλεπτα). Φυσικά αυτό σημαίνει περισσότερο φως στον αισθητήρα σας που θα σημαίνει ότι θα πρέπει είτε να πάτε σε ένα μικρότερο άνοιγμα κλείστρου, σε χρήση κάποιου είδους φίλτρου ή ακόμα και λήψεις στην αρχή ή στο τέλος της ημέρας όταν υπάρχει λιγότερο φως.

8. Εκμεταλλευτείτε τον καιρό

Μια σκηνή μπορεί να αλλάξει δραματικά ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες σε κάθε δεδομένη στιγμή. Ως αποτέλεσμα, η επιλογή του σωστού χρόνου για τη λήψη έχει πραγματική σημασία.

Πολλοί αρχάριοι φωτογράφοι προτιμούν μια ηλιόλουστη μέρα και νομίζουν ότι είναι η καλύτερη στιγμή για να βγουν έξω με τη φωτογραφική μηχανή τους - ωστόσο, μια ημέρα με λίγες νεφώσεις που απειλεί να βρέξει θα σας δώσει μια πολύ καλύτερη ευκαιρία για τη δημιουργία μιας εικόνας με ατμόσφαιρα. Ψάξτε για καταιγίδες, άνεμο, ομίχλη, δραματική σύννεφα, ήλιο να λάμπει μέσα από το σκοτεινό ουρανό, ουράνια τόξα, δύση του ηλίου κλπ και συνεργαστείτε με αυτές τις διακυμάνσεις του καιρού και όχι απλώς να περιμένετε την επόμενη ηλιόλουστη ημέρα με γαλάζιο ουρανό.

 9. Δουλέψτε τις «Χρυσές Ώρες»

 
Ο όρος «χρυσές ώρες» έχει έρθει από το εξωτερικό και σημαίνει  τις ώρες πριν τη δύση του ηλίου και μετά την ανατολή. Λέγονται έτσι προφανώς λόγω των χρωμάτων του ουρανού και λόγω των καλών συνθηκών που δίνονται στο φωτογράφο για να κάνει την δουλειά του.

Πολλοί επαγγελματίες δεν φωτογραφίζουν κατά τη διάρκεια της ημέρας – αλλά μόνο την αυγή και το σούρουπο - γιατί τότε το φως είναι καλύτερο και τα τοπία ζωντανεύουν.

Αυτές οι «χρυσές» ώρες είναι εξαιρετικές για τα τοπία για διάφορους λόγους – και ο κυριότερος είναι το «χρυσό» φως που λούζει τις σκηνές. Ο άλλος λόγος που λατρεύω αυτούς τους καιρούς είναι η γωνία του φωτός και πώς μπορεί να επηρεάσει μια σκηνή - δημιουργεί ενδιαφέροντα σχήματα, διαστάσεις και υφές.
  

10. Σκεφτείτε τον ορίζοντα

Είναι ένα παλιό κόλπο, αλλά αποτελεσματικό - πριν πάρετε μια λήψη σκεφτείτε τον ορίζοντα με δύο τρόπους:

   Είναι ευθεία;  Ενώ μπορείτε να ισιώσετε αργότερα τις εικόνες στην επεξεργασία είναι πιο εύκολο αν το κάνετε την ώρα της λήψης.
   Πού είναι στη σύνθεση;  Το φυσικό σημείο για τον ορίζοντα είναι σε μια από τις γραμμές των τρίτων σε μια εικόνα (είτε στο πρώτο τρίτο ή στο κάτω μέρος) και όχι εντελώς στη μέση. Βέβαια οι κανόνες είναι για να σπάνε - αλλά νομίζω ότι στο τοπίο μπορεί να βρει τέλεια εφαρμογή ο κανόνας των τρίτων.


11. Αλλάξτε γωνία λήψης

Καθώς πηγαίνετε στο επόμενο σημείο λήψεων, βγαίνετε από το αυτοκίνητο, αρπάζετε την κάμερά σας, την ενεργοποιείτε, πηγαίνετε στην άκρη του δρόμου, βάζετε την φωτογραφική μηχανή στο μάτι σας, γυρίζετε αριστερά και δεξιά, κάνετε ζουμ και παίρνετε μια λήψη πριν φτάσετε στον προορισμό σας.

Όλοι το έχουμε κάνει - όμως αυτή η διαδικασία δεν συνεπάγεται κατά κανόνα ότι θα πάρετε το κάδρο που θέλετε.

Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στις λήψεις - ιδιαίτερα για την εξεύρεση του πιο σωστού σημείου. Αυτό θα μπορούσε να ξεκινήσει με την εύρεση ενός διαφορετικού σημείου, θα μπορούσε να σημαίνει να πέσετε στο έδαφος για να φωτογραφίσετε από κάτω ή την ανεύρεση ενός σημείου πιο ψηλά για να φωτογραφήσετε .

Εξερευνήστε το περιβάλλον, πειραματιστείτε και θα μπορούσατε να βρείτε κάτι πραγματικά μοναδικό.






Συντάκτης Andreas Kakaris
Φωτογράφος | Designer | Αρχισυντάκτης
Γεννήθηκε το 1982 και ασχολείται με τη φωτογραφία τα τελευταία χρόνια. Δηλώνει ανίατος και ακούραστος Flâner. Το 2010 δημιούργησε την Team Raw με σκοπό την ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση για την φωτογραφία. Συναντήστε τον στο  facebook.


1 σχόλια to "Τρόποι φωτογράφησης τοπίων"

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

Like dusty film

[To]PICs