-
Όμορφες Τοποθεσίες
Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.
-
Άνθρωποι
Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...
-
Φύση
Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.
-
Στούντιο
Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.
-
Φως
Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.
Το «μπλε χιόνι» συμβαίνει επειδή όλες οι μηχανές βλέπουν τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο. Τα ανθρώπινα μάτια και το μυαλό μας εξακολουθούν να είναι χίλιες φορές καλύτερα από τον μέσο όρο των καμερών σε λειτουργίες όπως η HDR, η αντίθεση και χρωματική διόρθωση. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις, όπως να μην έχουμε αχρωματοψία, βλέπουμε το χιόνι κάτω από συνθήκες φωτός ημέρας, ως επί το πλείστον, ως χιόνι, δηλαδή λευκή ουσία. Στον ήλιο; Λευκό. Στη σκιά; Λευκό. Ακόμη και στο σκοτάδι της νύχτας, φαίνεται συνήθως λευκό, εκτός αν επηρεαστεί από κάποια χρωματιστά φώτα της πόλης.
Το «μπλε χιόνι» εμφανίζεται όταν μια φωτογραφική μηχανή αποτυγχάνει να αναγνωρίσει πως το χιόνι μοιάζει, στη σκιά. Και πάλι, διαφορετικές μηχανές θα χειριστούν τα πράγματα διαφορετικά και ίσως φωτογραφική μηχανή σας είναι σωστή, πάντα. Αλλά ίσως έχετε μπλε χιόνι.
Χρησιμοποιήστε την ισορροπία λευκού, για σκιά. Η ρύθμιση αυτή λέει στην κάμερα ότι όλο το φως που χτυπά το κύριο θέμα έχει έρθει από έμμεσες πηγές, από τον ήλιο στο θέμα. Αυτό το φως είναι περίπου 7500K, ενώ το μεσημέρι το φως της ημέρας είναι περίπου 5000K (πάνω - κάτω). Αν μια κάμερα δέχεται μια ηλιόλουστη σκηνή και, στη συνέχεια, την τοποθετούμε σε σκιά, μπορεί να μην προσαρμοστεί γρήγορα. Αυτό συμβαίνει επίσης εάν η σκηνή είναι ένα μείγμα από σκιά και άμεσα φωτισμένα αντικείμενα. Το ίδιο που συμβαίνει στο χιόνι φυσικά μπορεί να συμβεί και σε σκηνές με σκιά.
Ας δούμε κάποια παραδείγματα για τη σημασία της ισορροπίας λευκού στο χιόνι. Θα χρησιμοποιήσουμε ακριβώς την ίδια φωτογραφία, προσαρμόζοντας την ισορροπία λευκού στο Photoshop Lightroom. Στη συνέχεια ο κορεσμός του μπλε θα μειωθεί σε κάθε φωτογραφία, ώστε να αποδείξει την έκταση του φαινομένου. Αυτή η σκηνή περιέχει πολύ λίγο φυσικό μπλε.
Οι συνθήκες της αρχικής λήψης είναι: ISO 100, 1/250sec, f/4, και τραβήχτηκε λίγο μετά την ανατολή του ηλίου. Αυτό είναι το πλάνο με τον έλεγχο της ισορροπίας λευκού να είναι ρυθμισμένος στο φως της ημέρας όπως έχει επιλεγεί από την μηχανή (5250K).
Τώρα, εγώ θα επιλέξω συννεφιά στο Lightroom (6500K). Παρακάτω είναι η ίδια εικόνα με την κορεσμό στο μπλε (Saturation) στο 0.
Επόμενη είναι η ρύθμιση σκιάς (7500K).
Τέλος, θα επιλέξουμε το εργαλείο επιλογής σημείου ισορροπίας λευκού και επισημάνουμε ένα σημείο στη χιονόπτωση. Αυτό επαναφέρει την ισορροπία των 9700K.
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί η μείωση του κορεσμού μπλε που είναι προφανής καθώς επιλέγουμε διαφορετικές ρυθμίσεις. Δεδομένου ότι υπάρχει λιγότερο μπλε, η εικόνα κινείται όλο και περισσότερο προς το κίτρινο. Από την ερμηνεία της σκηνής, η ρύθμιση σκιά είναι ο πλησιέστερος δρόμος προς τα πραγματικά χρώματα. Κατά την επιλογή του χιονιού ως ισορροπία λευκού, αυτό μπορεί να μετατοπίσει την κλίμακα πάρα πολύ προς τα δεξιά.
Αν αναρωτιέστε πως η σκηνή μοιάζει με μικτό φως; Όταν χρησιμοποιήσετε την επιλογή ισορροπίας λευκού για να επιλέξετε ένα σημείο πάνω στο ηλιόλουστο χιόνι, κατά μέσο όρο η μέτρηση βγαίνει στα 5200K. Αυτή η ισορροπία λευκού κατά μέσο όρο είναι η πλησιέστερη στα πραγματικά χρώματα.
Σε μια μικτή σκηνή, υπάρχουν λίγα που πρέπει να γίνουν για την εξάλειψη του φαινόμενου όπως να αφαιρέσουμε τον κορεσμό του μπλε στην επεξεργασία. Η σκηνή όμως συχνά θα φαίνεται ψεύτικη, ειδικά αν υπάρχουν μπλε αντικείμενα σε αυτή. Μια μικρή μείωση στον κορεσμό θα βοηθήσει.
Η διόρθωση του «μπλε χιονιού» μπορεί να γίνει εύκολα αν ορίσετε την ισορροπία λευκού στην σκιά. Έτσι ο έντονος κορεσμός του μπλε που υπάρχει στις σκιές θα εξαλειφθεί. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε τα όρια αυτής της ρύθμισης, ειδικά όταν κινείται σε άμεσο ηλιακό φως.
Τώρα θα με συγχωρήσετε, πρέπει να πάω παίξουν με το χιόνι πριν λιώσει!
0 σχόλια to "Γιατί το χιόνι είναι μπλέ;"
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η ποιότητα του φωτός είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να έχει ο φωτογράφος στο μυαλό του. Είναι μια πολύ σημαντική παρ...
-
Το χρώμα μπορεί να υπάρχει μόνον όταν τρία στοιχεία είναι παρόντα: ένας θεατής, ένα αντικείμενο, και το φως. Αν και το καθαρό λευκό φω...
-
Είναι Χριστουγέννων και φυσικά μπορείτε να μπείτε στον πειρασμό να πάρετε φωτογραφίες από τα όμορφα φώτα των Χριστουγέννων. Πώς όμως θα πάρε...
Like dusty film
-
►
2011
(38)
- ► Φεβρουαρίου (11)
- ► Ιανουαρίου (22)
-
▼
2010
(60)
-
▼
Δεκεμβρίου
(32)
- Τα είδη του vignetting
- Σημασία γραμμών S
- Μονόποδο ή Τρίποδο;
- Καλές Γιορτές!
- Τεχνικές framing κατά τη λήψη
- Φτιάξτε ονειρικούς Χριστουγεννιάτικους κύκλους
- Σκέψου οικονομικά με 9 τρόπους
- 8 βασικές λειτουργίες στο Photoshop
- Γιατί να εξοικιωθείτε με το motion blur
- Φωτογράφηση μωρών, τόσο δύσκολη όσο και όμορφη!
- Ηλεκτρονικό φακέλωμα ή εκτύπωση
- Τρόποι φωτογράφησης τοπίων
- 7 προτάσεις για χρωματική αρμονία
- Γιατί το χιόνι είναι μπλέ;
- Φωτογράφιση τροφίμων, η καλύτερη γωνία
- Η θερμοκρασία του χρώματος την ημέρα
- 16 πράγματα για τις Χριστουγενιάτικες φωτογραφίες.
- Macro... στο τζάμπα!
- 5 βήματα προς το τέλειο θόλωμα
- Τρεις δύσκολες καταστάσεις φωτογράφησης
- Αλλάξτε βάθος πεδίου στο Photoshop
- Περιγραφή φακών SLR
- Φωτογραφίζοντας το φεγγάρι (Vol.2)
- Μια "ασπρόμαυρη" ματιά
- Φωτογραφίζοντας το φεγγάρι (Vol.1)
- Το γκρίζο 18%
- Αναβάθμιση firmware για τις Sony DSLR A900/A850
- Βασικές έννοιες (2ο μέρος) Παράγοντες που καθορίζο...
- Βασικές έννοιες (1ο μέρος)
- Συνεχόμενες λήψεις! Εκρηκτικότητα DSLR
- Τι είναι EXIF... απλά!
- Πηγαίνετε όσο πιο κοντά γίνεται στο θέμα
-
▼
Δεκεμβρίου
(32)
[To]PICs
- αεροπλάνο (1)
- αεροφωτογραφία (1)
- αισθητήρας (2)
- αναδημοσιεύσεις. (1)
- ανακλάσεις φωτός (3)
- αντίθεση (2)
- αποθήκευση (2)
- αποχρώσεις (1)
- απόχρωση (1)
- αρχειοθέτηση (1)
- ασπρόμαυρη φωτογραφία (3)
- αυτόματες λειτουργίες (1)
- βάθος πεδίου (5)
- βαθος bit (1)
- βασικές έννοιες (2)
- βινιετάρισμα (1)
- γάμμα (1)
- γενικά άρθρα (3)
- γενικοί ορισμοί (1)
- γεωμετρική ακρίβεια (1)
- γκρίζα κάρτα (1)
- γραμμές (2)
- γραμμές S (1)
- γραμμική πόλωση (1)
- γυναίκα (1)
- γωνία λήψης (1)
- δέντρα (1)
- διάφραγμα (2)
- διάχυση φωτός (1)
- διαχωριστές (1)
- διόρθωση έκθεσης φλας (1)
- δράση (1)
- έκθεση (2)
- εκτός εστίασης (1)
- εκτύπωση (2)
- εκτυπωτές (1)
- εξοπλισμός (3)
- επεξεργασία (2)
- επίπεδο1 (20)
- επίπεδο2 (15)
- επίπεδο3 (15)
- επίπεδο4 (2)
- εστίαση (3)
- ευαισθησία (1)
- ευρυγώνιος (1)
- εφαρμογές κινητών (1)
- εφέ (1)
- εφέ ζουμ (1)
- ζωνική κλίμακα (1)
- ζωνικό σύστημα (1)
- θερμοκρασία χρώματος (2)
- θόλωμα (1)
- θόρυβος (3)
- ισοροπία λευκού (3)
- ιστόγραμμα (2)
- κάδρο (3)
- καθαρισμός (1)
- καιρός (1)
- καλιτεχνικοί εκτυπωτές (1)
- καλύμματα (1)
- καμένα λευκά (1)
- καμπλύλες γάμμα (1)
- κανόνας των τρίτων (2)
- κανόνας των τριών (1)
- κανόνας sunny 16 (2)
- κανόνες (2)
- κάρτες μνήμης (2)
- κεντράρισμα θέματος (1)
- κίνηση (1)
- κινούμενο νερό (1)
- κορεσμός (1)
- κορεσμός μπλέ (1)
- κυκλική πόλωση (1)
- κωνοειδή κύτταρα (1)
- λάθη (2)
- λάμπες (1)
- μαθήματα φωτογραφίας (41)
- μακρο (1)
- μακροχρόνια έκθεση (1)
- μαλακός φωτισμός (2)
- μέγεθος εικόνας (1)
- μεταδεδομένα (1)
- μινι review (1)
- μίξη χρωμάτων (1)
- μονόποδο (1)
- μοτίβα (1)
- μπαταρίες (1)
- μπλε χιόνι (1)
- μωρά (1)
- νέα (5)
- νεογέννητα (1)
- νόμος αμοιβαιότητας (1)
- νυφάδες φωτός (1)
- νυχτερινή λήψη (1)
- νυχτερινη φωτογραφία (3)
- ομάδες ατόμων (1)
- ουρανός (1)
- παιδιά (1)
- πανόραμα (1)
- παράγοντας περικοπής (1)
- Παρίσι (1)
- περιβαλλοντικό πορτραίτο (1)
- περίεργα (1)
- πιξελαρισμα (1)
- πλεονεκτήματα ψηφιακής (2)
- πόζα (1)
- πόζες (1)
- πολλαπλά φλας (1)
- πολωτικά φίλτρα (1)
- πολωτικό φίλτρο (1)
- πορτραίτο (3)
- προβλήματα (1)
- προσωπική βελτίωση (1)
- προτάσεις φωτογράφησης (1)
- ραδιομετρική (1)
- σημεία εστίασης (1)
- σκληρός φωτισμός (1)
- σκοπος (1)
- σπάσιμο κανόνων (1)
- συμπίεση (1)
- συνεχόμενες λήψεις (1)
- σύνθεση (7)
- συννεφιά (1)
- συντομεύσεις photoshop (1)
- συντομογραφίες φακών (1)
- σφάλμα αμοιβαιότητας (1)
- σχήματα (1)
- τεχνικές (7)
- τηλεσκόπιο (1)
- τηλεφακός (1)
- τοπίο (2)
- τρίποδο (1)
- τρόφιμα. φωτογραφία (1)
- υπερέκθεση (1)
- υπερεστιακή απόσταση (1)
- υπόβαθρο (1)
- φαγητό (1)
- φαινόμενα (2)
- φαινόμενο του διαφράγματος (2)
- φακοι (1)
- φακοί (3)
- φεγγάρι (2)
- φίλτρα χρώματος (1)
- φλας (2)
- φλάς (1)
- φόρμα (2)
- φτωχογραφία (2)
- φύση (1)
- φως ημέρας (1)
- φώτα (1)
- φωτεινότητα (1)
- φωτισμός (4)
- φωτογραφία (48)
- φωτογραφία δρόμου (2)
- φωτογραφικές μηχανές (6)
- φωτογραφικοί εκτυπωτές (1)
- φωτογράφιση κεριών (1)
- Φωτομέτρηση (3)
- φωτομετρική (1)
- χειροκίνητη εστίαση (1)
- χιόνι (1)
- χρήση φλάς για μωρά (1)
- χριστούγεννα (2)
- χρόνος έκθεσης (1)
- χρώμα (1)
- χρώματα (3)
- χρωματικές αλλοιώσεις (2)
- χρωματική ακρίβεια (1)
- χρωματική αρμονία (1)
- ψευδοαντίθεση (1)
- ψηφιακή φωτογραφία (4)
- A850 (1)
- A900 (1)
- actions (1)
- aliasing (1)
- alliasing (1)
- Ansel Adams (1)
- anti-aliasing (1)
- application (1)
- average metering (1)
- bit (1)
- bokeh (2)
- bracketing (1)
- bulb mode (1)
- burn (1)
- burst (1)
- Canon (2)
- cmyk (1)
- Compact flash (1)
- contact (1)
- Cristina Garcia Rodero (1)
- crop factor (1)
- depth of field (3)
- diffuser (1)
- documentary (1)
- dodge (1)
- DSLR (6)
- Dynamic Range (1)
- enviromental portait (1)
- EV (1)
- EVF (1)
- EXIF (1)
- extension tube (1)
- f-number (1)
- fisheye (1)
- flash (1)
- focus (1)
- framing (1)
- full frame (2)
- gamma (1)
- gamma κωδικοποίηση (1)
- georgia 1995 (1)
- grip (1)
- halos (1)
- healing (1)
- high key (1)
- History (1)
- IPTC (1)
- ISO (4)
- jaggies (1)
- Kelvin (2)
- lens hood (1)
- lens stacking (1)
- lensbaby (1)
- lighting (1)
- lightpainting (1)
- low cost tips (2)
- low key (1)
- macro (3)
- macro filter (1)
- magnum (2)
- maze (1)
- megapixel (1)
- metadata (1)
- metering (1)
- Micro drives (1)
- mmc (1)
- moire (1)
- motion blur (1)
- multi-zone metering (1)
- nikon (2)
- noise (1)
- Nova Concept (1)
- photoshop (5)
- pixel (2)
- quick tips (3)
- reverse lenses (1)
- RGB (2)
- Robert Capa (1)
- sd (1)
- shift (1)
- Sigma (1)
- smart media (1)
- social (1)
- sony (1)
- sony memory stick (1)
- Spanish Loyalist (1)
- spot metering (1)
- start (1)
- stop (1)
- street (1)
- street photography (1)
- Tamron (1)
- team raw (1)
- tips (18)
- Unsharp Mask (1)
- vignetting (2)
- war (1)
- white balance (1)
- xd (1)
- XMP (1)
Δημοσίευση σχολίου