• Όμορφες Τοποθεσίες

    Ερευνήστε, βρείτε, ταξιδέψτε σε μέρη ξεχωριστά. Παντού γύρω μας υπάρχουν μέρη με ομορφιές που σας περιμένουν να τις αποκαλύψετε. Μπορεί να είναι χιλιόμετρα μακρυά ή τρία τετράγωνα παρακάτω.

  • Άνθρωποι

    Ανακαλύψτε την ομορφιά που μπορεί να βρίσκεται σε ένα δάκρυ, σε μια κραυγή, σε ένα χαμόγελο. Παρτέ πινέλο και τα την RGB παλέτα σας και ζωγραφίστε πορτραίτα γεμάτα συναίσθημα...

  • Φύση

    Πετάει πετάει ο γαϊδαρος; Μπορεί ο γαΐδαρος να μην πετάει αλλά πετούν τα πουλιά και διάφορα έντομα. Η μαγεία της φύσης προσφέρει εξαιρετικά κάδρα για έναν φωτογράφο είτε πηγάζει από το πέταγμα ενός πουλιού, είτε από την απορημένη μουσούδα του αγαπημένου μας γαϊδαράκου.

  • Στούντιο

    Πολλές φορές τα τεχνικά μέσα και η ηρεμία του studio μας προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Εργαστείτε μέσα σε αυτό και εκμεταλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει για να πετύχετε το τέλειο αποτέλεσμα.

  • Φως

    Αν δεν υπήρχε το φώς δεν θα υπήρχε φωτογραφία, δε θα υπήρχαν άνθρωποι, δε θα υπήρχε η γη. Τα όμορφα κόλπα του, μπορούν να σας κάνουν να ασχολείστε ώρες με αυτό αλλά ακόμα και να καταστρέψουν μία φωτογραφία σας. Το φως είναι ο σύμμαχός σας, στηριχτείτε πάνω του αλλά προσέξτε τις κινήσεις του.



Το χρώμα μπορεί να υπάρχει μόνον όταν τρία στοιχεία είναι παρόντα: ένας θεατής, ένα αντικείμενο, και το φως. Αν και το καθαρό λευκό φως γίνεται αντιληπτό ως άχρωμο, στην πραγματικότητα περιέχει όλα τα χρώματα του ορατού φάσματος. Όταν το λευκό φως χτυπά ένα αντικείμενο, αποκλείει εκλεκτικά ορισμένα χρώματα και αντανακλά τ’ άλλα. Μόνο τα χρώματα που ανακλώνται συμβάλλουν στην αντίληψη του θεατή ως προς το χρώμα.



 ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΧΡΩΜΑΤΟΣ : ΜΑΤΙΑ & ΟΡΑΣΗ



Το ανθρώπινο μάτι βλέπει τα χρώματα χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό ράβδοειδών και κωνοειδών κύτταρων. Τα ραβδοειδή κύτταρα είναι καλύτερο για συνθήκες χαμηλού φωτισμού, αλλά μπορούν να αισθανθούν μόνο την ένταση του φωτός και όχι τα χρώματα, ενώ παράλληλα τα κωνοειδή κύτταρα μπορεί να διακρίνουν επίσης το χρώμα και λειτουργούν καλύτερα σε έντονο φως.



Τρεις τύποι κωνοειδών κυττάρων υπάρχουν στο μάτι σας, με κάθε ένα να είναι πιο ευαίσθητο στα βραχέα (S), μεσαία (M), ή μεγάλα (L) μήκη κύματος φως. Το σύνολο των ερεθισμάτων που αντιλαμβάνεται καθένα από τα τρία κύτταρα περιγράφει το εύρος των χρωμάτων που μπορούμε να δούμε με τα μάτια μας. Το διάγραμμα που ακολουθεί δείχνει την σχετική ευαισθησία του κάθε τύπου κυττάρου για ολόκληρο το ορατό φάσμα. Οι εν λόγω καμπύλες συχνά αναφέρεται και ως «τριχρωματικές λειτουργίες».

 



Σημειώστε πως κάθε τύπος κυττάρου που δεν αντιλαμβάνεται μόνο ένα χρώμα, αλλά, αντίθετα, έχει διαφορετικούς βαθμούς ευαισθησίας σε ένα ευρύ φάσμα των μηκών κύματος. Δείτε στο παρακάτω διάγραμμα ποια χρώματα συμβάλλουν τα μέγιστα προς την αντίληψη μας για τη φωτεινότητα. Επίσης, σημειώστε πως το ανθρώπινο μάτι είναι πιο ευαίσθητο στο φως της κιτρινοπράσινης περιοχής του φάσματος των χρωμάτων.



ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΗ & ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΗ ΜΙΞΗ ΧΡΩΜΑΤΟΣ



Σχεδόν όλα τα ορατά χρώματα μπορεί να παραχθούν με τη χρησιμοποίηση κάποιου συνδυασμού από τα τρία βασικά χρώματα, με προσθετικές ή αφαιρετικές διεργασίες. Οι προσθετικές διεργασίες δημιουργούν το χρώμα με την προσθήκη φωτός σε ένα σκοτεινό φόντο, ενώ οι αφαιρετικές διεργασίες χρησιμοποιούν βαφές ή χρωστικές ουσίες για να μπλοκάρουν επιλεκτικά το λευκό φως. Η ορθή κατανόηση εκατέρωθεν αυτών των διεργασιών δημιουργεί τη βάση για την κατανόηση τις αναπαραγωγής των χρωμάτων.





Τα χρώματα στους τρεις εξωτερικούς κύκλους καλούνται βασικά χρώματα, και είναι διαφορετικά σε καθένα από τα παραπάνω διαγράμματα. Συσκευές που χρησιμοποιούν αυτά τα βασικά χρώματα μπορούν να παράγουν το μέγιστο εύρος χρωμάτων. Οθόνες απελευθερώνουν φως για να παράγουν προσθετικά χρώματα, ενώ οι εκτυπωτές χρησιμοποιούν βαφές ή χρωστικές ουσίες για απορρόφηση του φως και τη δημιουργία αφαιρετικών χρωμάτων. Για το λόγο αυτό σχεδόν όλες οι οθόνες χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό κόκκινου, πράσινου και μπλε (RGB) pixels, ενώ οι περισσότεροι έγχρωμοι εκτυπωτές χρησιμοποιούν τουλάχιστον κυανό, ματζέντα και κίτρινο (CMY) μελάνια. Πολλοί εκτυπωτές περιλαμβάνουν επίσης μαύρο μελάνι εκτός από κυανό, ματζέντα και κίτρινο (CMYK), διότι από μόνα τους δεν μπορούν να παράγουν αρκετά βαθιές σκιές.




Οι αφαιρετικές διεργασίες είναι πιο ευαίσθητες στις αλλαγές στο ατμοσφαιρικο φως, διότι αυτό το φως είναι αυτό που επιλεκτικά μπλοκάρεται για την παραγωγή όλων των χρωμάτων. Για το λόγο αυτό οι διεργασίες εκτύπωσης απαιτούν ένα συγκεκριμένο είδος φωτισμού του χώρου, ώστε να απεικονίζουν με ακρίβεια τα χρώματα.



ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΧΡΩΜΑΤΟΣ:  ΑΠΟΧΡΩΣΗ & ΚΟΡΕΣΜΟΣ (HUE & SATURATION)



Το χρώμα έχει δύο μοναδικά στοιχεία που το διαχωρίζουν από το αχρωματικό φως: απόχρωση και τον κορεσμό. Οπτικά περιγράφοντας ένα χρώμα βασιζόμενοι σε κάθε ένα από αυτούς τους όρους μπορεί να είναι άκρως υποκειμενικό, όμως αυτοί οι όροι γίνονται πιο υποκειμενικοί κοιτώντας το φάσμα χρωμάτων του φωτός.



Τα χρώματα δεν είναι φως σε ένα μήκος κύματος, αλλά στην πραγματικότητα περιέχουν μια ολόκληρη σειρά μηκών κύματος. Η "Απόχρωση" περιγράφει ποιο μήκος κύματος φαίνεται να είναι το βασικό. Το αντικείμενο που περιγράφεται από το φάσμα που φαίνεται παρακάτω θα ήταν πιθανόν να εκληφθεί ως γαλαζωπό, έστω και αν περιέχει μήκη κύματος σε όλο το φάσμα.

 



Αν και η κορυφή σε αυτό το φάσμα εμφανίζεται στην ίδια περιοχή με την απόχρωση του αντικειμένου, δεν συμβαίνει πάντα. Αν αυτό το αντικείμενο είχε αντ 'αυτού ξεχωριστές και έντονες κορυφές στο κόκκινο και στο πράσινο, το πιο πιθανό, είναι το χρώμα του, να ήταν κίτρινο (βλέπε τον πίνακα προσθετικής ανάμιξης χρωμάτων).

  

Ο κορεσμός ενός χρώματος αποτελεί μέτρο της καθαρότητας του. Ένα ιδιαίτερα κορεσμένο χρώμα θα περιέχει ένα πολύ στενό αριθμό (λίγα και κοντινά), μηκών κύματος και θα φαινόταν πολύ πιο έντονο από ότι ένα παρόμοιο, αλλά λιγότερο κορεσμένο χρώμα. Το ακόλουθο παράδειγμα απεικονίζει το φάσμα για μια ιδιαίτερα κορεσμένη και για μια λιγότερο κορεσμένη σκιά του μπλε.

 

.




Συντάκτης Andreas Kakaris
Φωτογράφος | Designer | Αρχισυντάκτης
Γεννήθηκε το 1982 και ασχολείται με τη φωτογραφία τα τελευταία χρόνια. Δηλώνει ανίατος και ακούραστος Flâner. Το 2010 δημιούργησε την Team Raw με σκοπό την ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση για την φωτογραφία. Συναντήστε τον στο  facebook.


0 σχόλια to "Αντίληψη Χρώματος"

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buy t-shirts

Social Networks

Twitter Flickr Facebook

[To]PICs